Feb 13, 2013

:: Nama Anak Versi 2nd Baby ::

....Assalamualaikum...

Sat ( sekejap ) ja masa berlalu.... dah masuk 36 minggu aku pregnant.....perut alahaii..manya kicik~ tak kisahla janji baby dalamnye selamat insyaALLAH..

Entry kali ni untuk mencari nama..sama ja macam entry tahun lepas...

takmau cakap banyak...

hanya ada 4 pilihan disini

aku ingat nak kekalkan nama MIKHAIL utk anak2 lelaki aku...hamboih..ANAK2 kau! macam nak buat team bola ja! huahuahua.....tapi nak kekalkan nama Mikhail tu tengok la macamana...mungkin aku just nak guna nama2 malaikat.....

yela sebab MITOS mengatakan..kawen dengan tentera akan dapat banyak anak lelaki

tak kisah...janji aku ada ANAK! kihkih

ok..untuk pilihan kali ini...aku dok tanya Mr.Hubby... dia tak bagi jawapan lagi..berkenan sungguh dia nama ISRAFIL... tapi aku plak la mcm ngeri...aku kalo boleh2 sangat nak kekalkan nama MIKHAIL..yela Malaikat Mikhail kan malaikat pembawa rezeki...~mudah2an kami dilimpahkan rezeki dariNya...amin

ok before that..ada jugak 1 page ni mengatakan TAK ELOK letak nama anak dengan nama malaikat...dan aku mushkil..yela sebab dah letak kan... jadi aku masuk page UIA..aku bertanya..dan syukur alhamdulillah..boleh letakkan nama anak dengan nama malaikat..ada aku terbaca Imam Shafie menggalakkan kita meletakkan nama anak dengan nama malaikat..tapi ada sesetengah 'ulama tidak mengalakkannya...tapi menurut mereka2 yang lebih ilmu dari aku...mereka menyatakan bahawa..tidak mengapa...jadi syukurlah~

dan pilihan untuk kali ini

Muhammad 'Amar Mikhail bin Mohd Yusfanizal
Muhammad 'Amar Ridhwan bin Mohd Yusfanizal
Muhammad 'Amar Israfil bin Mohd Yusfanizal

Nur Arissa Safiya binti Mohd Yusfanizal
Nur Adra Medina binti Mohd Yusfanizal

banyak pulak pilihan nama lelaki..sebab aku pun x pasti apa gender anak aku...boy or gurl...aku terima dengan redha!

Maksud disebalik nama

'Amar : Agama
Arissa : Azam, Kuat
Safiya : Perempuan baik, berbudi, suci
Adra : kecantikan
Medina : Kota Madinah
Mikhail : Malaikat pembawa rezeki
Ridhwan : Malaikat yang menjaga pintu syurga
Israfil : Malaikat yang meniup sangkakala

jadi....nama masih dalam pemilihan.....kalo ikutkan aku berkenan nama Muhammad 'Amar Mikhail dan Nur Adra Medina...tapi Nur Arissa Safiya pun sedap gak! alahaii..nak twins plishhh~


4 comments:

Raihana Humaira said...

suka nama medina.....comel sangat!

Anonymous said...

sedap nama hat wana pilih 2...

Anonymous said...

amar mikhail dan adra medina...sb bru sma ngn Adam Mikhail..pgkal hrf A dan M ;-)

Adam 'Amar said...

betul3