May 17, 2011

:: ALLAH tau kami saling merindu ::

...Assalamualaikum...

hahahaahaha.....ya...aku nak mulakan entry kali ni dengan gelak yang panjang...senyum yang menawan...hati yang berbunga...perasaan yang gembira....( mentang2 mood tengah hepi ).... syukur alhamdulillah yang tak terhingga...aku sujud padaMU ya ALLAH...mungkin ini hikmahnya bersabar...mungkin ini hikmahnya aku menahan siksa menanggung rindu tatkala aku betul2 perlukan dia dalam hidupku....ALLAH bagi cash pada hambaNya yang bersabar....mungkin juga ini rezeki anak....syukur ya ALLAH.....

dok syukur-syukur..apa benda yang aku syukur sangat? haha...takda benda pun...cuma....

meh nak cita....

Semalam :
around 4.00 pagi..

ZzzZZzzZZZZ.....terjaga.... YA ALLAH...mimpi rupanya....menangis aku atas sofa...teresak2 sorang2...betapa aku rindu akan suamiku ya ALLAH....aku bermimmpi suami aku telefon aku...tapi sedih sangat sebab tak dapat bcakap dgn dia....aku menangis lagi...tengok henfon...no new message....no missed called....aku rindu dia....akhirnya...aku tertidur kembali dengan rindu yang semakin menebal....

17 Mei 2011
6.30 pagi...


bangun..solat subuh....update status FB...47 hari lagi....ya ALLAH lamanya....

9.00 pagi

entah kenapa aku teringat sangat dekat suami aku harini.....mungkin sebab harini hari cuti kot...hurmm...ulang-ulang kali aku tengok album kawen kami...buat kesekian kalinya, aku menangis lagi....teringat saat2 dia melafazkan..."aku terima nikahnya Nur Syawana bt Ismail dengan mas kahwinnya Rm1*** tunaii"....saat itu la saat yang paling gembira dalam hidup aku..saat2 aku sah menjadi miliknya....dan dia juga pernah cakap bahawa saat2 itu adalah saat terindah dalam hidupnya juga....saat2 dimana cinta kami bersatu dan hubungan kami sah....

dan...

aku kembali senyum mengingatkan cara dia melafazkan akad...seolah2 bagi command kawad...dah nama pun askar....fikiran aku melayang lagi...

hari ni....aku tak lalu makan....aku cuma fikirkan dia....


2.00 petang....

saat2 aku sibuk mengupdate status FB....

TIBA-TIBA


Text Message From : Suami Syg...
"Permintaan Rm1 drpd 019******"

terkejut aku!!! terbaling henfon..cepat2 kutip..lari masuk bilik...amik kad topap....topap kredit...tros call suami aku....

tapi...

tutttttttttttttttttttttttttttttttttttttt....PUTUS!!

pastu...

dapat jugak....lama berborak....lama...memang lama sangat....dekat 2 jam....lepas dia call...aku call..lepas habes kredit, aku pakai pulak henpon pak aji mail...amik..puas hati aku!!! hahaha...

perbualan paling manis antara kami

suami : yang....abang balik nanti yang masak sayur kucai kat abang tau...lama abang tak makan sayur kucai yang masak...rindu....sedap....
isteri : rindu? syoknya...ye yang janji bang balik ja yang masak tau..
suami : abang sampai malam tau....esok tu yang masak na...
isteri : abang teringat yang tak?
suami : mesti la teringat...sampai mimpi2...tido malam pun terjaga sebab rindu kat bini taw...
isteri : ( menangis lagi ......terharu ).....diam......
suami : yang....takmo teriak naa...abag sentiasa ingat yang tau...baby kita sihat ka?
isteri : ibu tak sihat..baby mungkin tak jugak....
suami : ( diam...mungkin susah hati )....yang jangan macam tu....makan naa...jaga baby...
isteri : yang makan..jangan risau..cuma yang tak lalu ja...jangan la risau..

tiba-tiba...

tutttttt putus.....then call balik..borak....3 minit kemudian...tutttttt putus....fedup..sedih..geram...

then

Text Message From : Suami Syg..
" yang..line x ok la..sat ada..sat xda "

Reply :
" msg buleh x? "

Text Message From : Suami Syg..
" msg buleh..cdit abg tgal 7 sen ja ni "

Reply :
" xpa..yang share rm1 na...yang bru ja muntah2 ni"

Text Message From : Suami Syg..
" abg dapat dah cdit....laaa..muntah pulak"

Reply :
" hmm...abg..yg syg abg tau"

Text Message From : Suami Syg..
"abg pun syg kat yg...jga diri baik2..jangan lupa makan...ingat..baby tu tanda cinta kita"

Reply :
"huhuhu terharunya...yg akan jga baby baik2..lg sbulan bby mungkin da bleh dengar dah...kalo terpk baby baru yg hepi..."

Text Message From : Suami Syg..
"haaa,..camtu la...jaga baby kita baik2 na syg..mkn benda2 berkhasiat tau"

Reply :
"yang tak lalu makan sayur...tapi yang makan epal hari2...yang makan jugak..cuma kerap sangat muntah..."

Text Message From : Suami Syg..
" lega abg dengar yang dok makan....yang jangan susah hati sangat tau..jangan pk sangat pasal abang ni, abg tau jaga diri abang..yang jaga diri yang tu elok2.."

Text Message From : Suami Syg..
" abang nak makan sat "

Reply :
" abg makan untuk yg skali ye....untuk yang dengan baby..."

Reply :
" abang dah nak masuk ka? "

.............................................. 2 minit brlalu..

Text Message From : Suami Syg..
" yang..abang da sudah mkn dah ..lega dapat mkn nasi goreng dengan nescafe ais..dah 2 minggu x minum ais..baby..abah makan untuk ibu skali tadi..hehe"

Text Message From : Suami Syg..
" abang tak masuk lagi..isap rokok sat "


Reply :
" ciannya syg yang ni xleh minum ais....xpala..nanti kalau boleh turun lagi,abang makan lagi tau....yang tekleh minum air masak..x lalu..eeeee isap rokok...baby kata abah jangan isap rokok sangat "

Text Message From : Suami Syg..
" laaaa...dahtu minum apa ja..abah isap roko sikit ja..huhuhu? "

Reply :
" milo dengan oren ja..air masak minum jugak..."

Text Message From : Suami Syg..
" buleh ka minum camtu? "

Reply :
" buleh....tapi yang minum juga air masak "

Text Message From : Suami Syg..
" ohh takpala...yang..abang dah nak masuk dah ni...yang jaga diri baik2 taw..kirim salam mak ayah na "

Reply :
" abang dah nak masuk? emm..okay la....abang jaga diri jugak tau...jangan lupa yang naa"

Text Message From : Suami Syg..
" abang sentiasa ingat yang..cakap kat baby...jangan nakal2 tau... x lama dah ni abah nak balik "

Reply :
" hihii..okay..baby kemsalam kat abang..bby kata baby sayanggg abah sangat2...muwaaaahhhhhh"

Text Message From : Suami Syg..
" muwaahhhhhh.....abah sayang ibu dengan baby"

Reply :
" we love u too abah...muwahh "

....................... no reply....

ya...aku memang sedih..tapi gembira....suka dalam duka...duka dalam suka....Ya ALLAH..aku bersyukur kerana dikurniakan suami yang sangat penyayang dan bertanggungjawab....kau kurniakanlah kebahagiaan kepada kami hingga akhir hayat...aminnn

camtu la ceritanya....tamat...

3 comments:

Muslimah Optimis said...

wahhhhhhhhh..romantiknyaaaa..hihihi.. bila baby akan lahir?? tahniah ya

♥yaya budak suka embun♥ said...

suka kami baca pasai ampa ni..hihi
tak sabaq nak kawen. hahahaha

kak wana sabaq taw. sebulan lebih sikit ja tu...jaga diri ok :)

Wana De'Amor said...

@Muslimah Optimis
~jangka due bulan 12...sama bulan dgn akak n husband

@yaya
~haha..kawen ni ada manis, ada masam, ada pahit, ada masin....haha..nga sabar byk ni....