Dec 6, 2011

:: Sakit Bersalin vs Kentut ::

...Assalamualaikum...

amik kau..sehari 2x update blog...takde la..baru tadi pas baca satu blog ni....tentang "Tanda-tanda Hampir Bersalin "

semua complete! mmg aku dah ada tanda tu

aduss..bila la nak bersalin ni...lagi 9 hari sepatutnya, tapi tanda2 makin jelas...

cuma

takda turun darah dan pecah ketuban je... malas nak pegi hospital disebabkan gerakan anak masih normal...tak sanggup duduk spital lama2 kot!

Antara tanda hampir bersalin

  • sakit di bahagian kelangkang kerana bayi menekan.
  • kerap membuang air kecil semasa ini kerana bayi menekan pundi kencing
  • sakit perut, memulas
  • kerap buang air besar
  • kerap terkentut
part kerap kentut tu memamg aku sentiasa alaminya, sebab aku ni banyak je angin dlm badan...

~al kisah satu hari.....

Depan bilik air.....

Aku : aduhh! bang...aduhh sakitnyaaa!!!!!abg!

Mr.Ch : hah..nak bsalin ka? knp? sakit sgt ka? ( gelabah bewak sambil cari tempat nak letak koteow sup)

Aku : .......geleng kepala sambil pegang perut.....

Mr.Ch : ah sudahh..nak bsalin dah ni...

Aku : ( tanpa segan silu ......pruuuttttttttttttt! *maaf entry kotor*.....mmg x tahan dah ) 

Mr.Ch : caissssssss! kurang asammmmm!!! mmg tak patot!!! tak patot!! ( terus duduk makan koewteow )...

.AKu : sory....sakit sungguh....kehkehkeh

Mr.Ch : xpa..xpa...hang tunggu!

hahahaa..maaf la..entry pengotor ckit....aku dgn Mr.Ch mmg camtu..men suka hati nk kentut....aku pun x kesah kalo Mr.Ch kentut kaw2 punya bau..sebab dah biasa dr awal kawen lagi...hihihihi...


2 comments:

~♥ Mawar ♥~ said...

Hahahaha ! lawak la dialog bawah tuu.. :D

InTaN said...

hahahhahaa...saspen ja...;)