Jun 23, 2011

: Sayang Yang Sangat :

..assalamualaikum...

terasa perut semakin membesar...besar ke? tak sebenarnya...perut aku kecik ja...tak nampak pun yang aku mengandung dah nak masuk 4 bulan...tapi baju2 jubah aku dah ketat2 belaka..aiseh..haritu berat dah turun 3 kg.... minggu depan check up..naik balik rasanya...haddoiii!!!

al-kisah aku pun tak tau nak conteng apa dalam blog..ya..semakin malas nk blogcycling..takda masa....kat rumah mmg dah tak online dah..sebab??

1) internet tadak
2 ) bz sangat

so curik masa rehat sat kat opis utk update blog.....

hari2 yang datang merupakan hari yang indah...ceria....aku sendiri tak pernah terfikir yang aku akan kecap kebahagiaan dalam sekelip mata..namun biasa la..."sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri"...sejak mengandung ni macam2 la sangat...huhu

semalam...

aku : letihnya keja...nasib la harini hujan.....

Calling......
Suami Syg.....

suami : yang..orang Astro dah mai pasang dah....

isteri : ya ka? awat depa tak call pun? abg tipu!

suami : adoi...awat plak abag nk tipu benda2 camni....

isteri : hehehe....ok2...

suami : abg kena masuk keja pkul 4 ni..xtau la dan ka x...

isteri : dan kot...

suami : takpala..abg tengok depa ni pasang sat na...

isteri :..ok assalamualaikum....

suami : wslm..

yeah..umah aku dah ada Astro....hihihihi bleh tengok tv dah...pasni merangkak nak bayaq


DI RUMAH....

balik rumah..sampai2 ja..baju pun tak salin...terus masuk dapur..kemas dapur..siap sedia nak masak.....keletung keletang...menu petang ni..Nasi Goreng Biasa je....sengkek dah ujung2 bulan..hahahahaha....

dengar bunyi moto....dah balik la tu...

suami : oi masak pe oi....( kami mmg selalu camni )

isteri : nasi goreng ja...

suami : ( sambil rasa ikan bilis ) ....nasib sedap.....

isteri : hihi...ikan bilis ja pun...

dan siap masak....tengah kemas dapur....suami aku melulu je datang dapur..rasa nasi goreng

suami : hmmm...nasib sedap....

isteri : sedap ka bang???? betoi sedap.....( sambil peluk laki aku dan menggedik...=P )

suami : ( dia tengok aku buat muka pelik )

camtu la aku dengans uami aku..kalau aku masak mesti aku suruh dia rasa dulu...kalau dia kata SEDAp..meloncat2 aku HAPPY....pastu dia akan rasa lagi......kalau buat Asam Pedas Tumis....
2 -3 mangkuk dia akan 'rasa' je....pastu 4 pinggan baru dia 'makan'...best

MALAM

kami makan lagi....sembang2..tengok tv...kira duit tabung...banyak gila syiling...tapi ada RM95 ja....huhuhuhuhu.....

isteri : sakit la bang...

suami : sakit perut ka?rasa camna?

isteri: sakit...cekang perut.....lenguh belakang

suami : mai abg urut....

bila tangan lelaki urut aku yang lemah gemalai ni...skit weh!!! pastu bleh plak dia dok picit2 lemak aku....bukan senang aku nak bela lemak!!! cet!.....

hmm..bosan dengan rancangan tv....

isteri : abang...yang lenguh belakang lagi...yang masuk bilik na....nak dok atas katil....nak main game hp..hehe

suami : ish2...ok2 pi la rehat

lalu aku masuk bilik...main Bubble Game...pastu...ZZzzzZZzzzzZZZ...

tak lama lepas tu aku dengar sayup2 ja suara.....

suami : laaaaaaa tidoq ka?? abang ingat main game.....ish2....

dalam samar2 malam....aku dapat rasa suami aku betulkan kedudukan aku...betulkan bantal....usap rambut....usap pipi.....dan bagi 1 pelukan kasih seorang suami...sayup2 aku dengar... " sayangg yang sangat2"...... pelukan dilepaskan....dalam tidur2 ayam aku tersenyum....
bukan senang aku nak dengar kata2 tu...terharu....

hari semalam berakhir dengan penuh kebahagiaan.....alhamdulillah.....

5 comments:

oshin-jamel said...

hik!hik!!!!mmg sweet couple lah!!jeles²!!!hehehehe!!!!!!

Chenta Momon said...

hg slalu mngada-ngada...hahahahahhaahah

wana_abdul said...

romantik sehhh......

Wana De'Amor said...

ni kira yg romantik...yg x romantik mmg byk..nnti nk igt sat..pastu nk buat entry

mykhalis said...

maafla lama tak ziarah.. wahaha..