May 20, 2011

::Disebalik No Plat KCW ::

..Assalamualaikum...

tengah dengar alunan zikir yang mendayu-dayu dari Ustaz Badrul Amin ni...sayu ja hti..teringat kata2 suami " yang kena selalu dengar zikir...biar dari skang ni kita ajar anak kita dengan alunan yang macam ni, bukanlagu-lagu yang tak ketahuan hala "..... insyaALLAH wahai suamiku, akan aku didik anak kita menjadi insan yang berguna..cheewahh..

so untuk pengetahuan semua kandungan aku sekarang ni dah 10 bulan minggu....alhamdulillah...segalanya semakin baik..alah2 masih ada cuma dah kurang cikit....

tengah2 drive pagi tadi nampak sorang mamat ni bawak moto..plat moto dia KCT.... teringat akan plat moto ex5 suami aku...KCW

alkisah beberapa hari sebelum kami diijabkabulkan

DIA : yang...abang nak beli moto la..nanti dah kawen senang abang nak pi keja...takkan nak bawak Hyundai...jenuh minyak la....
AKU : ermm..elok la tu....bila nak beli?
DIA : esok....
AKU : nak beli kat mana? nak ikot!
DIA : Bawak hang satg banyak bunyi! ( memang kami dah biasa mcm ni )
AKU : ceh! ikut suka!
DIA : abang nak beli Lagenda kaler itam oren tu...ok dak?
AKU : itam merah la....
DIA : mana ada itam merah..suka2 ja..
AKU : ya ka? kahkahkah.....
DIA : Kalau bayaq muka mahai sangat abang nak amik Ex-5 dah la...
AKU : mana2 pun takpa..janji kena bawak yang meronda..

....................................

satu hari itu...


DIA : yang...abang amik ex-5 la....mahai sangat la bayaq muka Lagenda....
AKU : amik kaler apa?
DIA : biru kot...
AKU : Biruuuu??? ala...nak merah...
DIA : Biru la smart....
AKU : suka hati hang!

.......................

DIA : yang...abang nak amik merah la..biru takda..yang tengok no PLAT dalam tenet sat....
AKU : tu la...padan muka! sat yang tengok
DIA : tengok plat KL, Penang dgn Kedah...mana cun...abang tak pasti buleh mintak Plat KL or tak....
AKU : Plat KL - WUY...Plat Penang PKA - Plat Kedah - KCW
DIA : Penang PKA?? tak cun la....
AKU : takmau la PKA....kita amik KCW atau WUY la....haha...ada huruf W...W = Wana...kikiki
DIA : hang nak jugak no nama hang!!!
AKU : haruslah....

.................petang itu

DIA : Yang....plat KL x buleh.... kalu tak cantik dah tu plat tu WUY = Wana Untuk Yusfanizal...hahahaha.....
AKU : pergh! dahtu amik plat mana?
DIA : Plat Kedah KCW = Ku Cinta Wana.....hahahaha
AKU : hahahaha...suka-suka...naik moto tu mesti ingat yang saja kan?
DIA : naik apa pun ingat kat hang....wek!

hahaha..rasa lawak pulak....aku pun ada terfikir gak benda ni..cuma tak sangka..apa yang aku fikir...sama dengan apa yang dia fikir...ternyata kami memang ada jodoh....

satu bibit kebahagiaan datang lagi sementara mengira detik-detik kami diijabkabulkan.....banyak dugaan dan cabaran yang terpaksa kami tanggung bersama sepanjang pejalanan kami sebagai pasangan kekasih..doakan kami sentiasa dibaluti keharmonian sepanjang menjalankan hidup sebagai suami isteri...insyaALLAH....aminnnn

3 comments:

~zaira~ said...

10 minggu kot wana..edit balik edit balik..xkan 10bulan hahaha kejam ngat aih....pelik dah ni...

Wana De'Amor said...

@Zaira
~kahkahkah....kejam2..tu dh putun dah tu

kimiez said...

alahai....sweetnye..diam-diam dah berbadan dua.. jeles tgk hang nyer blog...mcm2 widget..jeles2..