Jan 20, 2012

:: 44 Hari Berpantang vs 44 Hari Tak Berpantang ::

..Assalamualaikum..

yaayy...hari ni hari ke-45...

dah lepas pantang dah weii...

terus beli aiskrim tadi....nyum2....

ok..nak share ckit...apa yang aku buat sepanjang 44 hari berpantang...ngee~

Minggu Pertama

- Sakit sangat bahagian bedah tu..so tak banyak bergerak..tidur...tak la heaven sangat..sakit kan!!!
- Adam Mikhail dikelola oleh mak aku
- Diri aku sendiri dikelola oleh suami tersayang iaitu Mr.Ch..mandi, bangun,makan, segalanya my husband yang urus..makan bersuap bagai...syok!
- Emosi selalu x syok...asik nak nanges ja...Mr.Ch nak balik pegi keja pun aku nak nanges...T_T
- Makanan : Sup Ikan Haruan, Sayur Sawi =P

Minggu Ke-2

- boleh jalan dah..cuma sakit lagi
- masih diuruskan oleh Mr.Ch
- Dah boleh jaga Adam Mikhail
- Masih makan menu yang sama..jemu dah~

Minggu ke-3

- Dah boleh berjalan....berlari pun boleh...hahahaha
- Dah berjalan2 ke Tesco pun....buktinya?


- Melaram tahap kronik! hahaha~

- Dah pandai mandikan Adam Mikhail 
- Dah boleh makan macam-macam..tapi masih pantang...


Minggu Ke-4

- sihat sepenuhnya....
- dah boleh drive
- pergi Jusco Bandar Perda pulak....hehehe....
- pergi Tesco lagi...hihi...
- Jemu dah dok rumah...hihi

Minggu seterusnya

- dah macam orang habes pantang dah....=) so macam takde beza je dalam pantang dan dah habes pantang


alhamdulillah takda apa berlaku sepanjang berpantang....orang kata jangan main2....betul..dalam pantang jangan main2...ikut pesan orang tua2...tapi aku langgar jugak sikit2....contohnya :

- Tak boleh minum air banyak
no! bukan untuk aku....aku kena minum air banyak...menyusu dahaga la! so bergelas-gelas aku minum...panas kot!

jadi..pesanan untuk orang yang nak berpantang pasni...LAIN ORANG LAIN RASA...jangan ikut aku! badan aku lain...badan korang lain !so selamat berpantang yer~



3 comments:

~♥ Mawar ♥~ said...

Salam :)

Kite hari ni baru hari yg ke40 berpantang. tapi sebenarnya dah langgar pantang hari yg ke30 lagi . kuikui. start berani makan macam-macam..

Wana Mikhail said...

mama modern~ hihihi

e-lyana said...

wahhh, huuhuhu, take care yer sis n baby :)